måndag 22 augusti 2011

Wake up and smell the coffee..


Varför inte ha en halvgnagen basilikakvist i vas, luktar ljuvligt.

Ännu en helg har gått i rasande fart och idag tjuvstartar vi med lite dagistid trots att pappan i huset har semester. Stora killen längtar efter dagisvännerna och lite lugn och ro ifrån busiga lillebror så lite dagis passar fint när pappa ändå är bortrest.

Vi avslutade helgen med lite gäster och jag bjöd på en ljuvligt god höstkalops med min bonus svärmors goda äpple/chili gelé till!
Receptet fick jag av rara Terese och du hittar det här!

Terese har för övrigt en mycket inspirerande blogg som du borde besöka!
Livar upp vilken tråkig måndag som helst :)

Var ruskigt trött på vår gamla kaffeburk så det fick bli en enkel lösning.
Ja jag vet, kaffe ska förvaras mörkt och svalt!
Inte i en glasburk framme som jag men är man kaffeknarkare så spelar det nog ingen roll.

4 kommentarer:

  1. Ser så himla fint ut i ert kök. Ljust vitt och fräscht :) Älskar din vas till basilikakvisten. Fin!! :)

    SvaraRadera
  2. Ibland är det viktigare att det är snyggt, i alla fall för oss inredningstokar ;) Christina

    SvaraRadera
  3. Gillar den havgnagna kvisten;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Jag förvarar också i en glasburk, framme i ljuset, har aldrig märkt nån skillnad :)

    SvaraRadera