söndag 14 augusti 2011


Hejsan!

Har ni en fin helg?
Här har vi haft det lugnt och skönt, maken har äntligen 4 veckors semester!!
I trädgården finns det nu massor med ätbart att skörda bland annat squash.
Squash är det första gången jag odlar men det är en väldigt tacksam planta som ger massor med squash och stora gula blommor som lyser upp i landet!

Idag blir det provsmakning av vår första squash i ett recept jag tänkte dela med mig!

Grekisk timjankyckling

400g kycklingfile
1 grovhackad gul lök
Smör
2,5dl matgrädde
100g tärnad squash
1 mörk oxbuljongtärning
0,5msk soja
1msk färsk timjan

feta ost och klyftpotatis.

Stek kycklingen tillsammans med lök och squash.
När kycklingen är genomstekt tillsätter du resten av ingredienserna och låt puttra ca 5 minuter.
Smula över fetaosten och servera tillsammans med klyftpotatis!
Enkelt och gott!!


Här är lilla sköningen Saga som bor hos oss på prov.
Hittills funkar det super bra, tom med katten ;)

Ha en fortsatt skön söndag så hörs vi i veckan.
Kram!

5 kommentarer:

  1. Vi har zuchini (den gula) i vårt trädgårdsland och bara idag skördade jag sex stycken :D Kan rekomendera att skära zuchinin i tunna skivor, lägga i en ugnsfast form och ringla på lite olivolja och sedan strö över riven parmesan eller västerbottenost. In med det i ugnen tills osten fått en fin färg. Himla enkelt och gott :)

    SvaraRadera
  2. Åhh Saga är hur fin som helst! Hoppas det kommer att funka. Receptet låter väldigt gott, själv sitter jag i bilen på väg hem och det enda vi erbjuds är skräpmat.... Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Nu har jag provat detta recept och det var urgott.Har redan lämnat det vidare till min jobbarkompis.Mums!!

    Kram Heléne

    SvaraRadera