tisdag 5 juli 2011

Uteliv del 1..






Här har jag min lilla oas!
Längs den röda stugan på gården kan jag vila en stund (med mina nya böcker) när lillen sover middag och storkillen leker med sin bästis i granngården.
Förutom mitt stora potatis och grönsaksland odlar jag här dill, persilja, mynta, basilika, rosmarin, timjan, chokladblomma, lavendel och tomater i en pallkrage och jordgubbar i den andra.
Längs hönsnätet klättrar luktärt i båda pallkragarna!

Härligt att kunna ta färska örter när man står här och grillar!

Smilla våran bondkatt med världens härligaste personlighet är gärna med och myser här.
Annars sover hon mest hos grannen ;)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder från ditt uteliv! underbart att kunna plocka de färska örterna i anslutning till grillandet. kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vilka häääärliga inspirationsbilder!!! Och jag blir sugen att fixa mina pallkragar invid växthuset som står och väntar på att tas om hand :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera