fredag 6 maj 2011

Socker..


Hej!

Igår fick jag ta ett svårt och tungt beslut om att låta våran älskade katt Socker somna in för sin sista vila. Hon vart bara tre år.
Vi upptäckte för ett tag sen att hon hade problem med njurarna och tyvärr hade det gått för långt. Vi har försökt med medicin och specialfoder men hennes värden gick inte att vända.

Nedan ser ni henne på sin favvoplats, en av dom sista bilderna.
Det känns ju såklart otroligt tomt, det var verkligen en fantastiskt fin katt på alla sätt och vis!
Men att låta sin älskade lida finns inte i tanken.

Fick sådan otrolig sommarkänsla när jag bädda blått i sovrummet.
Gillar det här rummet för att det är så enkelt, bara någon enstaka detalj.
Detalj just nu är några äppelkvistar i en gammal karaff som kommer från mormor och morfar.
En karaff som jag minns väll från barndommen..
Tur man har minnena!

Hoppas ni får en fin helg, kram!



6 kommentarer:

  1. Finaste socker, den pikanta pricken i erat underbara hem. Även om det är tungt så har du ju helt rätt i det du säger, man kan inte låta de lida för sin egen skull. Många Kramar!

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fint! =)

    Ha en fin helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Oh fnaste Socker =( RIP!!
    Men som du säger, hellre det än låta de lida..

    * Många kramar *

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt! Förstår att det känns i hjärtat!

    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Wonderful pictures ! Greetings from Paris

    SvaraRadera
  6. Åhh jag beklagar, har själv alltid haft katter eller hundar så jag vet hur det känns när man förlorar dem.... en som jag hade blev bara 1 år. Men de skänker så mycket glädje och kärlek den tiden man får ha dem! Kram Johanna

    SvaraRadera