torsdag 14 juli 2011





Igår till middag åt vi pannkakor med vispad grädde och nykokt hjortron sylt.
Mm va gott det var.
Jag, mamma och min ena syster var ute i förrgår och plockade hjortron i ett riktigt hjortronhav.
Första gången jag och min syrra plockade hjortron så jag hoppas inte det var nybörjar tur ;)

Den fina tillbringaren fick jag av en fin vän som var här och fikade tidigare på dagen och den goda rabarbersaften där i har mamma och syster yster gjort!

Nej vet ni nu tar jag lite semester härifrån!
Ikväll åker vi till vår vackra huvudstad sen stannar jag och barnen kvar där till nästa helg!
Hade så härligt och tack alla som kikar in, lämnar kommentarer och mail.
Jag blir lika glad varje gång.

Kram Madde!

8 kommentarer:

  1. Å pannkakor. Det har vi ätit en hel del denna sommar. Med vildhallonsylt och glass.. såå gott! Tips i huvudstad.. hmm.. jag gillar Koffert på Östermalm, Himla inne på NK och så PUB huset. Inne på Pub har du himla, systrana voltaire, house doctor och ROOM.

    Hoppas tni får en fin tripp!!

    SvaraRadera
  2. Va gott det ser ut! Visst är det kul att plocka hjortron när man kommer till ett hav av dem, det blir så mycket så fort.

    Ha en bra semester i huvudstaden!

    SvaraRadera
  3. finns hjortron på hemmaplan??? ååååååååååååååå

    SvaraRadera
  4. Det ser alldeles fantastiskt gott ut. Vilken mysig sida, hit kommer jag tillbaka.

    En underbar semester!

    SvaraRadera
  5. Åh så himla gott det där såg ut, mums!!! Nu blev jag inspirerad att göra pannkakor idag :)) Hjortronsylt är den godaste sylten, outstanding!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott! Hoppas du har det mysigt i Sthlm!

    kram Mia

    SvaraRadera
  7. Såå gott! Pannkakor är en favorit i detta huset. Både hos vuxna och barn. Hoppas att du får en skön vecka i Sthlm.
    Kram Åsa
    http://blomsterdrommar.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Härlig blogg du har! Jag måste erkänna att jag aldrig har ätit hjortronsylt, men det är en favorit hos min mamma!

    Solsken
    Linnea - Credo

    SvaraRadera