fredag 17 december 2010

Lakritstryffel..

Jag vet då vad jag ska smaska på till fredagsmyset ikväll.
Lakrits tryffeln jag gjorde igår, så god att jag måste dela med mig av receptet:
..
200g god mörk choklad
1dl vispgrädde
1 msk smör
1 msk lakritspulver
Hacka chokladen och smält den i en skål över vattenbad.
Tag av från värmen och rör först ner grädden sedan smöret och lakritspulvret.
Klä en form (ca 10 gånger 15cm) med pakplåtspapper och häll massan i formen.
Låt kallna och ställ i kylskåpet över natten.
Skär tryffeln i bitar innan servering, gärna i olika storlekar och dekorera ev med silverströssel.
Sen är det bara att njuuuta!
..
Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Ser god ut men eftersom jag inte gillar lakrits så hoppar jag detta godis :) /Malin BH.

    SvaraRadera
  2. Supergott och superenkelt. Blev väldigt uppskattat på julafton./Titti

    SvaraRadera