lördag 21 maj 2011

Uteplats..


Hej mina kära vänner!

Igår hade vi lite tidig morsdag middag här hemma för våran kära mamma.
Mina systrar åkte nämligen till Grekland för 2 veckors semester idag och samma dag dom landar här hemma så åker jag, mamma och barnen iväg.

Vädret har varit upp och ner hela veckan men just denna dag var det strålande sol så vi fick inviga våra nya utemöbler!
Vi hade ju inga möbler förra sommaren men iår slog vi till på två kyrkbänkar på blocket och sen har maken snickrat ihop ett stort (och tungt) bord av breda plankor!

Har sparat ett gäng barnmatsburkar som jag satte ståltråd på och hängde ovanför bordet på en gammal gärdsgårdspinne!
Vart så mysigt så man nästan längtade till dom varma sensommar kvällarna med skymning!



3 kommentarer:

  1. Så fint! Där hade man gärna slagit sig ner en stund :-)

    Tack,vad gullig du är! Var ni kanske till trädgårdsmässan? Såg du hammocken i trädgården? Vi har haft den ståendes i uthuset, hittade inte delarna till taket! Men så tittade Robban under dynorna och där låg de! Hur skönt som helst att ligga där en stund!

    Receptet ser jag fram emot! Jag har gått ur FB, tyckte det tog för mycket tid och är rädd för alla virus som florerar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder! Jättehärliga! Jag gillar verkligen pinnen med lyktorna.. underbar!

    SvaraRadera
  3. Å så vackert med lyktorna på pinnen!

    kram Mia

    SvaraRadera