fredag 19 november 2010

Tjuvstart..



...
När man går in igenom pardörrarna till det här huset får man lite villa villerkulla känsla ;) Dom är gula på utsidan precis som huset men ljusgröna på insidan, dom är slitna men väldigt charmiga! Utanför våran entre med våran mossgröna dörr (ytterligare en udda färg) har vi ju en punchveranda klädd i pärlspont och en massa gamla fina fönster. Hade varit jättefint med vita väggar till trägolvet som ligger här men det har sin charm nu oxå.
..
Den gamla långa trappen ner har min mamma bla cyklat(!!!) nerför som liten. Det gick bra som tur var. Här har jag iallafall tjuvstartat med julkänslan, en jättekrans i taket, rödrandiga kuddar och en kudde med en liten tomte tom. Ljus och granris så det luktar gott!
Skyller på sonen då han satt och sjöng julsånger i sitt rum, han övar till dagisets luciatåg!
..
Trevlig helg på er alla!








4 kommentarer:

  1. Hej Madde! Tack det är bra med magen, nu börjar det äntligen närma sig!:)
    Tycker du gjorde helt rätt i att tjuvstarta lite!:) Blev verkligen juligt och fint. En punchveranda är ju en dröm! Vår trapp är tyvärr så ful att det knappt är värt att lägga nån energi på att pynta där!:)
    Har försökt gräva fram mossa och ris idag under snön, gick sådär!
    Ha en fin helg!
    Kram/L

    SvaraRadera
  2. Vad synd att jag var sjuk när du var in i Måndags :(

    Shoppade du julklappar. Jag är en sån som är ute i sista sekunden jag, hihi.

    Kram på dig
    Marit

    SvaraRadera
  3. Fin krans och stjärna! Är det lummer eller granris? Själv sugen på att fläta till nåt juligt av lummer. hälsar/Tanten

    SvaraRadera