söndag 18 juli 2010

Skördat..




Första middagen jag hade med mina svärföräldrar var dillstuvad potatis och gravad lax, det är över åtta år sedan nu men jag minns det som igår för svärmors dillstuvade potatis är fortfarande en favorit!
..
Nu har jag sådan tur att mannen jobbar med lax och idag kunde vi plocka dom första potatisarna i landet och godast blir det med hemmaodlad dill!
Landet har blivit lite lidande eftersom jag har 6dagar kvar till beräknad bebis så är jag inte i min smidigaste form men idag har vi rensat och rensat och ätit en och annan morot!
..
Gissa vem som suckade mest, jag eller mannen min som går in på 6 veckors ledighet imorgon ;)


2 kommentarer:

  1. Har tänkt på dig och undrat om du legat och snusat på en liten bebis ännu..

    Mums med dillstuvad potatis, låter urgott!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej

    Dillstuvad potatis och lax...
    Nu blev jag sugen... men det är långt kvar till kvällsmaten....
    Ha det bra
    Lycka till
    Kram

    SvaraRadera