torsdag 2 april 2009

Köksoffor..

Jag ett tag varit på jakt efter en härlig köksoffa att ha i våran matsal men så fort jag hittat en och ringt på annonsen så har den precis blivit såld! Därför vart jag så glad förra veckan då jag äntligen fick tag på en till ett bra pris och inte långt härifrån.
Dagen efter jag målat klart denna soffa dyker det upp en ny annons, Leksandssoffa och 2 Leksandsstolar för 100kr billigare än vad jag gav för den första soffan och nu var det ju 2 stolar med oxå! Trodde aldrig att möblerna skulle finnas kvar när vi ringde då Leksandsmöbler går åt som smör i solsken, men vi fick dom!!! Kunde inte låta bli, vad passar inte bättre i ett Leksandshem än just dom här möblerna?
Så helt plötsligt har jag 2 köksoffar :)
Dom nya möblerna står nu grundmålade, ni får se dom sen när dom är klara!


Bild lånad ifrån Blocket

11 kommentarer:

  1. Vilka fynd du har gjort! Jättefina! Vore jag du skulle jag fixa till soffa nummer två och sälja den dyrt! Stolarna behåller du så klart!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Inte alls avis... joooooo vill ha. Behåll de röda möblerna!!

    SvaraRadera
  3. å så heldig du er... den var kjempefin.. er på jakt jeg og men det er litt vanskeligere her i Norge

    SvaraRadera
  4. Vilka fina möbler, vilken tur du hade!!! MAn blir glad när man gör så fina fynd! Jag älskar blocket... har köpt mängder med saker där. Och allt blir så fint när man sätter lite vit färg på det. Jag tror inte de gamla ägarna kan tro att deras skrufsiga möbler kan bli så fina som man själv gör dem till...

    Kram på dig och ha det bra!
    /Kristin

    SvaraRadera
  5. Hej! Åh vilket fynd du gjort!! Jag såg oxå de där röda möblerna på Blocket men jag bor så långt bort!!

    De kommer bli jättefina målade:)

    Ha en bra dag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej

    Vilket fynd.
    Jag har letat efter ett mindre skrivbord i över en månad.
    Men inte hittat något.
    Men den som väntar på något gått....
    som sagt
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men åå vad härligt! Jag letar och letar efter skåpet med stor S men icke..

    kram

    SvaraRadera
  8. vilket fynd:)
    vad roligt, typiskt att du har två nu då=) men det går ju alltid att sälja vidare.
    Jag mår så bra så, hoppas du själv gör det?
    Nu är det ju äntligen vår känns det som.
    Kram/Linda

    SvaraRadera
  9. Vilken turgumma du är!

    Verkligen fina möbler. Jag är ute efter två leksandsstolar. Har en kökssoffa ståendes som jag slängde ut för x antal år sedan men blir lite sugen att ta in den igen!

    Ha en trevlig helg! Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Å vilken tur ni hade!! Såå fina, både den första soffan och Leksandmöblerna!
    Önskar jag fick plats med en kökssoffa, är ju så mysigt!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera